Hoe beginnen met piano leren spelen?

Ik heb al een tijdje interesse om piano te leren spelen, het enige probleem: ik bezit geen piano of keyboard.

Ik speel gitaar, maar kan geen noten lezen.

Ik weet totaal niet hoe ik hier mee aan de slag zou moeten...
Een keyboard/piano is een dure investering voor iets waarvan je niet weet of het je zal bevallen of niet...
En je kan moeilijk lessen gaan volgen zonder het instrument te bezitten..

Iemand tips of ideeën?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kun je goedkoop een keyboard op de kop tikken of ergens in de buurt (proef)lessen gaan volgen waar ze al een instrument hebben.
Poet
10 jaar geleden
Er staan nogal eens piano's die zelden worden gebruikt in bejaardentehuizen, kerken, scholen. En bij vele mensen thuis. Misschien kun je daar vragen of je een paar weken mag oefenen om te kijken of het wat voor je is.
SimonV
10 jaar geleden
Vanaf een tientje kun je op marktplaats een keyboard kopen.
Google op:
pianoles internet
voor mogelijkheden om gratis wat te leren spelen.
Als het bevalt, kun je echt lessen gaan nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een iPad ? Zo ja laad wat piano lessen. Er zijn diverse leuke gratis piano app's te laden zelfs met les er bij . Succes
Poet
10 jaar geleden
Let erop dat een piano "aanslaggevoelig" moet zijn. Dat wil zeggen dat je een toets hard en zacht kunt aanslaan en dan ook een hard / zacht geluid hoort. Veel keyboards hebben dat niet.
Poet
10 jaar geleden
Op marktplaats heb je voor een paar 100 euri al wat goeds. http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/piano-s/m793847188-mahonie-piano-merk-adams-berlin.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr Hier kun je de verhuiskosten uitrekenen:
http://www.demeubeltaxi.nl/watvervoerenwij/piano?gclid=CPbTwIbst70CFZQZtAod3BwAng

Het beste antwoord

Sommige pianohandelaren bieden de mogelijkheid van huurkoop. Je kunt de piano dan huren met recht van koop. Op het moment dat je besluit de piano te kopen, wordt het al betaalde huurbedrag in mindering gebracht op het aankoopbedrag. Zie voor (willekeurige) voorbeelden de onderstaande links.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is er een muziekschool in de buurt?
Die zijn echt niet alleen voor basisschoolkinderen. Dus als er een is, ga daar eens praten, misschien hebben zij al vaker die vraag gehad en een oplossing voor het probleem
10 jaar geleden
Er is ook een gratis alternatief, op youtube vind je vaak (engelstalige) tutorials. Mijn favoriet is mahalo. Veel succes verder!

Toegevoegd na 2 minuten:
(Maar je zal wel zelf een piano moeten kopen/huren maar ik zelf heb 2dehands een gekocht voor slechts 50 euro dus niet echt een grote kost)